عکس ، عکس های عاشقانه ، عکس های جالب ، عکس گل ، عکس و متن عاشقانه ، عکس و مطالب زیبا

حکما ,جملک ، عکس جملات حکیمانه - سخنان بزرگان جهان . جملات قصار زیبا . جملات زیبا و اموزنده از بزرگان ,سخنان حکیم ارد بزرگ, سخنان بزرگان , فلاسفه . جملات وایبری .جملات قصار,جملات زیبا و آموزنده,حکیم ارد بزرگ

عکس ، عکس های عاشقانه ، عکس های جالب ، عکس گل ، عکس و متن عاشقانه ، عکس و مطالب زیبا

حکما ,جملک ، عکس جملات حکیمانه - سخنان بزرگان جهان . جملات قصار زیبا . جملات زیبا و اموزنده از بزرگان ,سخنان حکیم ارد بزرگ, سخنان بزرگان , فلاسفه . جملات وایبری .جملات قصار,جملات زیبا و آموزنده,حکیم ارد بزرگ

چهره مردم 14 هزار سال قبل

آیا ظاهر انسان‌های عصر حجر تفاوتی با دوران معاصر داشته یا خیر؟ این سؤالی است که به‌تازگی برای آن جوابی پیدا شده است.در دورانی که نه دوربین عکاسی و نه امکانات فیلمبرداری وجود داشته، تلاش برای یافتن اطلاعاتی در این باره مشکل به نظر می‌رسد اما به‌تازگی برخی کارشناسان علم انسان‌شناسی راهی نوین برای ارضای این کنجکاوی یافته‌اند.آنها با کمک یک مجسمه‌ساز توانسته‌اند صورت اسکلت برجای مانده از یک زن عصر حجری را که در سیسیل زندگی می‌کرده، بازسازی کنند.

به این ترتیب آنها به اطلاعات زیادی درباره ویژگی‌های شخصیتی وی دست یافتند.بنا بر گزارش خبرگزاری آنسای ایتالیا، زنی که صورت او بازسازی شده به نام «تیا» معروف است. او جزو یکی از اولین گروه‌های انسانی است که در سیسیل زندگی می‌کردند. تیا با داشتن 165 سانتی‌متر قد در زمان خود جزو زنان بلند قد بوده است.این زن 14 هزار سال پیش به دنیا آمده و اسکلت وی در سال 1937 در غاری در نزدیکی مسینا به همراه اسکلت‌های ناقص 6 نفر دیگر که احتمالاً اعضای خانواده او بوده‌اند، پیدا شده‌ است. اما بقایای تیا حدود 50 سال در دانشگاه پالرمو مخفی باقی مانده بود تا این‌که دوباره در سال 1980 کشف شد.محققان این دانشگاه برای این کار حدود 6 ماه تکنیک‌های کامپیوتری مختلفی را امتحان کردند که برای بازسازی صورت فرعون مصریان و کنت اوگولینو هم از همین روش‌ها استفاده شده است.در این تکنیک‌ها ظاهر صورت بر اساس شکل جمجمه محاسبه و ارزیابی شده‌ است و با اسکن‌هایی با کیفیت بالا به نتایج جالبی مانند تخمین زدن سن و نوع مرگ می‌رسند.به این ترتیب محققان به این نتیجه رسیدند که نخستین زن مدیترانه‌ای دارای صورتی بیضی شکل، بینی کمی تخت و فکی جلو بوده است.کارشناسان نیز برای زیبا جلوه دادن وی برایش موی سیاه بلندی انتخاب کرده‌اند.والریو آگنسی یکی از محققان دانشگاه پالرمو می‌گوید: با نگاه به او به سختی می‌توان گفت که او زنی زیبا بوده اما مسلماً زندگی سختی داشته است. خصوصیات چهره کاملاً نشان دهنده محیط غار‌نشینی اوست.

البته این پروژه نتایج جذابی دربر‌دارد که در نهایت با به سر‌انجام رسیدن آن می‌توان تصویری از زندگی تیا در 14000 سال پیش ترسیم کرد.این پژوهش مشخص کرد تیا در زمان مرگ 30 سال داشته است و به عقیده محققان طول عمر در عصر حجر، بسیار کمتر از این بوده و تیا به نسبت انسان‌های هم‌دوره خود، بیشتر زندگی کرده است؛ این موضوع نشان می‌دهد او از سلامت کافی برخوردار بوده است چرا که اغلب مردم آن زمان به دلیل مشکلات فراوان از جمله نبود بهداشت کافی، عمر کوتاهی داشتند.بر اساس مطالعات محققان، تیا بیشتر اوقات خود را صرف شکار و جمع‌آوری میوه و گیاه می‌کرده است که با توجه به نوع زندگی در آن دوران طبیعی است.آگنسی همچنین در ادامه می‌گوید: ما نمی‌دانیم آنها چگونه مرده‌اند ضمن آن‌که هیچ‌گونه علامتی مبنی بر اعمال خشونت در اطراف آنها نیافته‌ایم.کارشناسان معتقدند تیا فردی مهم در میان مردمی که با آنها زندگی می‌کرد بوده و در موقعیت مناسبی قرار داشته.گروه تحقیق نیز او را با گردن‌بندی که از دندان گوزن ساخته شده بود یافته‌اند. جمجمه اصلی و صورت ساختگی تیا هم‌‌اکنون در موزه گملارو شهر پالرمو؛ جایی که اسکلت زن ماقبل تاریخ به همراه جمجمه‌های مذکر نگهداری می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
jpjg دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ

عجب دروغی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد